Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

Τι έχουμε για διάβασμα (εβδομάδα 23-27 + προηγούμενα)

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ 23-27  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020


Πάλι ασκήσεις;


Τα Μαθηματικά είναι για την Τετάρτη 25/11/20

Αφού ξαναδώ τις παρουσιάσεις-αναρτήσεις που χρειάζομαι για επανάληψη, να λύσω στο τετράδιό μου τις παρακάτω ασκήσεις από την ανάρτηση  "Δυνάμεις και επανάληψη 1ης Ενότητας"

Μπαίνω στην ανάρτηση, παρακολουθώ τα βιντεάκια και από την παρουσίαση του  Χρήστου Χαρμπή, λύνω τα παρακάτω:

  • σελίδες 6-11 Θεωρία και λύνω όσες ασκήσεις μπορώ.(Θα τις λύσουμε μαζί στο μάθημα).
  • σελίδες 35-37 όσες μπορείτε...
  • σελίδα 40, όσες θέλετε.Να διαλέξετε και μία δύσκολη...


Να λύσετε όσες μπορείτε.Τι ωραίος ο κόσμος των Μαθηματικών!



ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΓΛΩΣΣΑΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  • Να παρακολουθήσετε όλες τις παρουσιάσεις από τις αναρτήσεις" Γλώσσα 4ης Ενότητας" και 

ΓΡΗΓΟΡΗ ΘΕΩΡΙΑ και ασκήσεις.Να μου τις στείλετε. 

Προστακτική σύνθετων ρημάτων

(Εγκλίσεις : οριστική, υποτακτική, προστακτική)

 

Η προστακτική των συνθέτων ρημάτων δεν παίρνει  αύξηση.

 

Γράφουμε και λέμε:

ανάλαβε και όχι ανέλαβε, επίλεξε και όχι επέλεξε.

 

 

επίβαλε- όχι επέβαλε· υπόγραψε – όχι: υπέγραψε·

παράγγειλε – όχι: παρήγγειλε· αντίγραψε – όχι: αντέγραψε·

 

Θέλει προσοχή όταν σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων. Ενώ τα σύνθετα ρήματα μπορεί να παίρνουν εσωτερική αύξηση όταν σχηματίζουν τον παρατατικό και τον αόριστο της οριστικής δεν παίρνουν αύξηση στην προστακτική.

 

Οριστική

Προστακτική

Ενεστώτας

Παρατατικός

Αόριστος

Αόριστος

καταγράφω

κατέγραφα

κατέγραψα

κατάγραψε

υπογράφω

υπέγραφα

υπέγραψε

υπόγραφε

 ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  • Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω προτάσεων βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στο β′ ενικό πρόσωπο της προστακτικής αορίστου.

α) .................................... (αντιγράφω) τις παρακάτω λέξεις.

β) .................................... (προβλέπω) τις κινήσεις του αντιπάλου.

γ) ...................................... (διαβάζω) προσεχτικά τις οδηγίες χρήσης.

δ) ...................................... (διαλέγω) τα χρώματα που σου αρέσουν και

...................................... (ζωγραφίζω) την εικόνα.

ε) ...................................... (δίνω) μου το βιβλίο και ......................................

(φεύγω) από μπροστά μου.

στ) ...................................... (δανείζω) το βιβλίο σου στον Aλέξη.

  •  Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω προτάσεων βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στο β′ πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής του αορίστου.

α) .................................... (τηλεφωνώ) αμέσως στο γιατρό.

β) .................................... (αθροίζω) τα γινόμενα και .....................................

(λύνω) την άσκηση.

γ) .................................... (νικώ) κάθε φόβο σας.

δ) .................................... (στολίζω) το χριστουγεννιάτικο δέντρο.

ε) .................................... (προχωρώ) πιο γρήγορα, παρακαλώ.

στ) .................................... (καταγράφω) όλες τις ζημιές από τις φωτιές.

  •  Συμπλήρωσε τα κενά στα παρακάτω ρήματα με ι, η ή υ.

δακρ.....στε        γύρ.....σε

στρ.....ψε          κατακλ.. ´ ...στε ´

συγχωρ.....στε       συμφων.. ´ ...στε ´

σφουγγάρ.....σε      καλ.....ψτε ´

ακουμπ.....στε       διαφήμ.....σε ´

  • Συλλαβίζω τις λέξεις : ώσπου, μπροστά, σταφύλι, αδερφό, όρνιθες, αποκρίνεται, βασίλισσα, αφέντης, ανύπαντρος, γυαλιά, κορίτσια,άντρας, νοικοκυρεύεις, μπλέξαμε




ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ 18-20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020

ΠΕΜΠΤΗ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  2020 

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΡΧΗ                              

  • Ορθογραφία και 1 φορά Αντιγραφή από την ετικέτα ¨Λεξιλόγιο", όλες τις

λέξεις από κεφάλαια 1+2"Ταξίδια και  Κατοικία".

Να τις κατατάξετε ανά στήλη με παρόμοια ορθογραφία.δηλ.διώροφο,εξωτερικό,ευρύχωρο.

  • 2 μικρά κειμενάκιαμε λέξεις από τα δύο κεφάλαια ΚΑΙ
  • ανάγνωση σ.61-64(Βιβλίο Γλώσσας)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020 

  • Να δείτε προσεκτικά όλα τα βιντεάκια και τις παρουσιάσεις από την ανάρτηση 

"Μαθηματικά 18-20 Νοεμβρίου".

  • Ασκήσεις από το Τετράδιο Εργασιών: 

σ.37, ασκ 3+πρόβλημα 1ο+2ο, 

σ.39 ασκ.4 και πρόβλημα 1ο.

  • Ό,τι μπορείτε από το Επαναληπτικό Κριτήριο 11-24 στην ίδια ανάρτηση
ΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΦΩΤΟ ΣΤΟ ΜΑΙΛ ΜΟΥ, ΟΠΟΙΟΣ/Α ΜΠΟΡΕΙ.

Μέσα στο σαββατοκύριακο 

Πρώτα παρακολουθώ όλα τα βιντεάκια και τις παρουσιάσεις από την ανάρτηση
"Γλώσσα 18-20 Νοεμβρίου 2020" (χωρίς την αύξηση των ρημάτων) και έπειτα... 

Γράφω όλα τα καθήκοντα στο τετράδιο και τα στέλνω με φωτο στο μαιλ.

(Προσπαθώ από το προσωπικό σχολικό μου μαιλ στης κυρίας)

ΓΛΩΣΣΑ

1.Συμπληρώνω τα κενά, κάνω αυτοδιόρθωση και στέλνω φωτο.Καλή προετοιμασία πριν.

Θεματ  κό λεξ  λόγιο               Ταξ  δια                                      Αυτοκίν  το

Μ  χανή                                  Σά  ατο                                        Θάλα  α

Περιβάλ  ον                       Λεπτομέρ   ες                                   Καθ  στέρηση

Οδ  γώ                               Συνταξιδι  τες                    Σιδ  ροδρομικές γρα  μές

Απόστας                               Ταχ  τ   τα                                       Περιπέτ  α

Ανακ  ν  ση                        Εκπ  δευτική εκδρομ                        Σ  μμετοχή

Οργαν  νω                          Εφ  μερίδα                                       Προορισμ ς

Προετ  μασίες                     Ναυάγ  ο                                          Ποδ  λάτης

Πλ  αρχος                            Ναύτ  ς                                             Κρουαζ  έρα

Δ  μάτιο                              Διαδρομ                                             ...κεανός

Γιαλ  ς                                 Πέλαγ  ς                                             Ν  ρίς

Τα  ρα                                  ... στερα                                            Μόλ  ς

Σ  μερα                                Αρχ   κά                                             Πρ  τα

Έπ   τα                                 Κατ  κία                                              Ποι  τής

Πρ  τοτυπία                       λεκτρικό                                                Πετρ  λαιο

Διαμέρ  σμα                       ...σοδος                                                 Κατ  φλι

Έν  κος                                  Εν  κιο                                               Κηροπ γιο

  φάσματα                           Επίπλ  ση                                            Ακατέργαστ 

Ψάθ νη                                Αγγελ...ες                                           Οικογέν   α

Κ  νόχρηστ   χώρ                Πολ κατοικία                                      Διαχ  ριστής

Ενόχλησ...                         Αυτοκιν  τόδρομος                                 Θόρ  βος  

Κάτ  κ   ς                              Κ   νότητα                                         Σ ντήρηση

Παραδοσιακός ξεν  νας        Εσ.. τερικό                                           Εξ  τερικό

Ευρύχ  ρο                              Εξ  πορτα                                            ...  θουσα

Πλακόστρ  το                        Φ  λόξενο                                        Απ  στευτος

Θορυβ  δης                            Άγν   στος                                      Χαριτ  μένος

Ας  μένιος                            Χρ  σαφένιος                                     Γλ  κός

Τέλ  ος                                  Εν  κιάζετ                                          Δι  ροφο

Κ  νούριο                              Πλ  ροφορίες                           Εγκατελελ  μ  ένη

Λ  θινο                                    Πωλείτ 

Τ...χώματα

 

2.     Χρονική αντικατάσταση: αδειάζει, στέλνει(έστειλε) + να κλίνετε η  τετραπέρατη βασίλισσα, η φτωχή αγρότισσα

3.     Συνώνυμα και αντώνυμα

ΣΥΝΩΝΥΜΑ

 

ΑΝΤΩΝΥΜΑ=

ΑΝΤΙΘΕΤΑ

 

προστάζω

συλλογίζομαι

κατέβηκε

αδειάζω

φιλεύω

ύστερα

αύριο

πρώτα

γυρεύω

λέω

όλο

πάνε

θυγατέρα

αγαπώ

τώρα

δώσεις

φωνάζω

βλέπω

πάνω

έβαλε

αποκρίνομαι

μπόι

καλύτερα

σηκωθήκανε

καημένος

κοπιάστε

αγαπώ

ρώτησε

θέλεις

καταγής

μπαίνει

 

στεφανώνομαι

 

μπροστά

 

καλύτερο

 

έτοιμος

 


  1. ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ  Να γράψω τους βαθμούς των επιθέτων όπως το παράδειγμα.

ΘΕΤΙΚΟΣ                   ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ                          ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ

Εύκολος                     ευκολότερος                      ΣΧΕΤΙΚΟΣ               ΑΠΟΛΥΤΟΣ

                                   Πιο εύκολος                     ο ευκολότερος               ευκολότατος

                                                                           Ο πιο εύκολος          (παρά)πολύ εύκολος

 

Απλός

Γέρος

Καλός

Κακός

Πολύς

Ακριβός

Φτηνός

Παχύς

Πλατύς

Φαρδύς

Ελαφρός(ελαφρύς)

Ξύλινος

Μακεδονίτικος

Θαλασσινός

Χθεσινός

Αυριανός

 ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΩΝ

ΘΕΤΙΚΟΣ                                          ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ                             ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ

                                                                                         ΣΧΕΤΙΚΟΣ         ΑΠΟΛΥΤΟΣ

                                                                                              ΟΧΙ                           ΜΟΝΟ

Ακριβά                                       ακριβότερα-πιο ακριβά                  ακριβότατα-πολύ ακριβά-

                                                                                                                πάρα πολύ ακριβά

ήσυχα

σπάνια

δίκαια

νέα

    4.Να γράψω τρεις προτάσεις(βαθμούς) για ένα πρόσωπο, πράγμα, συναίσθημα

Π.χ.  Η Ματούλα είναι έξυπνη

        Η Ματούλα είναι εξυπνότερη από την Έφη.

        Η Ματούλα είναι πάρα πολύ έξυπνη.

 Καλό διάβασμα!😌😃😄🙌


Καθήκοντα Μαθηματικών μέχρι Δευτέρα μεσημέρι 23 Νοεμβρίου

  • Να παρακολουθήσω τις παρουσιάσεις στις αναρτήσεις:

"Μαθηματικά 18-20 Νοεμβρίου και Δυνάμεις"

  • Να λύσω από το Βιβλίο εργασιών :σ.39 ασκ.2 + πρόβλ1ο +σ.41 ασκ.1 + ασκ 2+ ασκ.5
  • Προβλήματα

Τρία παιδιά αποφάσισαν να κάνουν προπόνηση στον στίβο και χρονομετρούσε ο καθένας  την προσπάθειά του ξεκινώντας από το ίδιο σημείο.Ο 1ος έκανε 6 λεπτά, ο 2ος έκανε 8 λεπτά και ο 3ος 9 λεπτά για να διανύσουν την ίδια διαδρομή.Σε πόσα λεπτά θα συναντηθούν και πόσους γύρους θα έχει κάνει ο καθένας;


Σε μια παρέα υπήρχαν 10 παιδιά που το καθένα είχε 10 κουτάκια στα χέρια του και κάθε κουτί από 10 πακέτα μπισκότων.Αν κάθε πακέτο μπισκότων είχε 10 μπισκότα, πόσα μπισκότα είχαν όλα τα παιδιά; (Μπορείς και  με δύναμη;)

 

Καθήκοντα Γλώσσας μέχρι Τρίτη μεσημέρι 24 Νοεβρίου

 

Διαβάζω πρώτα θεωρία από την ανάρτηση:

«Επανάληψη 4ης ενότητας Γλώσσας ΣΤ΄(περίληψη, τόνος, διαλυτικά, ενωτικό)»

  • Γλώσσα σ.61-64 περίληψη σε 5-7 σειρές

 

  • Αντιγραφή 1 φορά και ορθογραφία : Λεξιλόγιο, κεφ.4 «Διατροφή»

 

 

  • Μεταφορές(3-5) με το ρήμα «πιάνω» και το ουσιαστικό «μάτι-α»

 

  • 3. Στο παρακάτω κείμενο βάζω τόνους, διαλυτικά και ενωτικό όπου χρειάζεται.

 

 

Ο παπα Γιαννης εχει ενα γαιδαρακο. Καθε πρωι τον παιρνει και πανε στο μοναστηρι του

Αι Γιωργη για να ταισει τις κατσικες του που ειναι εκει κοντα. Στο δρομο τα παιδια κοροιδευουν τον γαιδαρο για τα μεγαλα του αυτια. «Κοροιδο, κοροιδο!»,του φωναζουν. Μονο η Ρηνουλα στεκεται πλαι του και τον χαιδευει γιατι ξερει πως κι αυτος θελει χαδια.(Παιδικο, αλλα καλό,ε!)

 

Βάζω ενωτικό;

 

Η εθνική οδός Αθήνας  Λαμίας.

Μαρία Παπαδοπούλου Ψωμιάδη.

Εισαγωγές εξαγωγές

Δέχεται 9  12 π.μ.

πόλεις κράτη

κρατη μέλη

λέξεις κλειδιά

σιγά σιγά

γύρω γύρω



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.