Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023

Πώς γράφω ένα Δελτίο Τύπου και η δημιουργία λογότυπου

 Γράφει η Δέσποινα Πολυχρονίδου

Πολλές φορές ως οργάνωση ή ως ομάδα, ακόμη και ως επιχείρηση, θα έχετε θελήσει να ενημερώσετε το κοινό σας και τους δημοσιογράφους για μια εκδήλωση που οργανώνετε. Αυτό φυσικά δεν μπορεί να γίνει με ξεχωριστή ενημέρωση στον καθένα, αλλά με μια μαζική. Ένα Δελτίο Τύπου κάνει ακριβώς αυτό- ενημερώνει τους πάντες για όσα χρειάζεται να γνωρίζουν για την εκδήλωσή σας.


Θα ήταν καλό να δείτε παραδείγματα δελτίων τύπου για να μπείτε στο πνεύμα! 

Τι θα πρέπει να γράφει το δελτίο τύπου σας στην πρώτη παράγραφο; Tη χρυσή τριάδα ΤΙ, ΠΟΤΕ, ΠΟΥ- και από ΠΟΙΟΝ. Εδώ θα μπει και ο τίτλος της εκδήλωσή σας/ το όνομά της πχ. “Φτου και Βγαίνω”

Στην επόμενη παράγραφο εξηγήστε αναλυτικότερα τι ακριβώς είναι αυτή η εκδήλωση στην οποία τους καλείτε να παρευρεθούν (ιδανικά και ένα σύντομο πρόγραμμα των εκδηλώσεων με ώρα, μέρα και μια μικρή περιγραφή της κάθε δράσης)

Παρακάτω, αφιερώστε μια παράγραφο για να μιλήσετε για την ομάδα σας/οργάνωση/επιχείρηση έτσι ώστε αν κάποιος λάβει από εσάς το δελτίο τύπου αλλά δεν σας γνωρίζει, να μάθει σύντομα τα σημαντικότερα που χρειάζεται για να ενδιαφερθεί περισσότερο. Κοινώς συστηθείτε.

Φροντίστε να μιλάτε στο τρίτο πρόσωπο, και όχι σαν να στέλνετε γράμμα. Δοκιμάστε διαφορετικούς τρόπους για να πείτε όσα θέλετε, γιατί κάθε φορά που θα ξαναγράφετε το κείμενο θα γίνεστε όλο και καλύτερος.

Στο τέλος ξαναγράψτε τον τίτλο της εκδήλωσης, ημερομηνία, μέρος, ώρα.

Στείλτε το σε όσα blogs και site γνωρίζετε στην πόλη σας, και έπειτα σε όσα site είναι σχετικά με το αντικείμενό σας (πχ. παιδί, περιβάλλον κλπ).

Αυτό κάντε το όσο πιο σύντομα γίνεται, πχ 30 μέρες πριν την εκδήλωση και 10 μέρες πριν την εκδήλωση στείλτε μια υπενθύμιση.

Στο email προσθέστε την αρχική παράγραφο του ΔΤ σας ενώ τον τίτλο της εκδήλωσης γράψτε τον στο “θέμα” του email. Διαλέξτε 2-4 καλές φωτογραφίες και είστε έτοιμοι! Επισυνάψτε το συνολικό Δελτίο Τύπου.

Μη ξεχάσετε να κρατήσετε σε αρχείο τα mails που χρησιμοποιήσατε, για να μην τα ψάχνετε την επόμενη φορά που θα θελήσετε να γράψετε ένα δελτίο τύπου. Τώρα ξέρετε πώς!

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

canva.com  Εδω δημιουργεισ το δικο σου λογοτυπο



ΛΟΓΟΤΥΠΟ – ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ;

Τι είναι ένα λογότυπο;

Το λογότυπο (ή ο λογότυπος) είναι το εμπορικό σύμβολο που εκπροσωπεί την επιχείρησή σας, χωρίς να χρειαστεί να την αναφέρετε εσείς. Συνήθως αποτελείται από:

  1. ένα γραφιστικό σχέδιο, το σύμβολο
  2. το όνομα, ή αλλιώς το Brand name
  3. και το tagline (δηλαδή κάποιο σλόγκαν, ιδιότητα ή ημερομηνία).

Είναι κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας ή αλλιώς της οπτικής επικοινωνίας της επιχείρησής σας. Με απλά λόγια θα εφαρμόζεται σε κάθε έντυπη και ηλεκτρονική χρήση αυτούσιο κάνοντας την επιχείρηση αναγνωρίσιμη.

Σχεδιασμός Λογοτύπου. Παραδείγματα λογοτύπων του γραφείου μας.

Τι θα κερδίσω αν έχω λογότυπο;

Ένα σωστά σχεδιασμένο σύμβολο

  • σας συστήνει στον πελάτη σας,
  • εκφράζει το ύφος, τις αξίες και τους στόχους που έχει η εταιρεία σας,
  • σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό
  • και ταυτόχρονα προσελκύει το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Έχω λογότυπο, γιατί χρειάζομαι εταιρική ταυτότητα;

Το λογότυπο από μόνο του είναι ένα σύμβολο, μια σφραγίδα που χρειάζεται και κάποιες ακόμα συνθήκες για να πετύχει τον στόχο του.

Για να σας βοηθήσω να το καταλάβετε παρακάτω ακολουθούν δύο χρώματα εταιρειών τηλεπικοινωνίας χωρίς το σύμβολό τους.

λογότυπο χρώματα

Είμαι σίγουρος ότι μπορείτε να αναγνωρίσετε ποιο χρώμα ανήκει στην καθεμία, χωρίς να αναγραφεί το όνομα τους. Το χρώμα, η τυπογραφία (δλδ. οι γραμματοσειρές), το χαρτί, άλλες μετεκτυπωτικές εφαρμογές, είναι στοιχεία που μαζί με το σύμβολο, διαμορφώνουν την ταυτότητα της επιχείρησής σας και την κάνουν αναγνωρίσιμη.


Μπορώ να αγοράσω ένα φθηνό, έτοιμο σήμα από το ίντερνετ;

Ναι μπορείτε να το κάνετε. Υπάρχουν όμως πράγματα που δε θα σας πει κανείς. Κάποια είναι τα εξής:

  • Είναι πολύ οικονομικά. Ναι, γιατί μπορεί οποιοσδήποτε στη γη να τα αγοράσει για χρήση. Όπως μόλις καταλάβατε, το σύμβολο αυτό ή παρεμφερές (μιας και συνήθως υπάρχουν πανομοιότυπα με μικρές παραλλαγές) θα το έχει κάποιος συνάδελφός σας και συνήθως μικρότερες επιχειρήσεις με περιορισμένο budget.
  • Είναι μιας άλλης εποχής. Συνήθως έχουν σχεδιαστεί στη λογική παλαιότερων ετών. Σχεδιάστηκαν πριν αρκετό καιρό, δεν βασίζονται στις σχεδιαστικές κατευθύνσεις της 10ετίας.
  • Δεν σας διαφοροποιούν. Περιττές γραμμές, υπερβολικές σκιάσεις, δεκάδες χρώματα. Υπερβολική πληροφορία, χωρίς αποτέλεσμα.

Πώς μπορώ να ξεχωρίσω ένα σωστό λογότυπο;

Από τη στιγμή που δεν είστε επαγγελματίας στον κλάδο της οπτικής επικοινωνίας, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να καταλάβετε αν έχει σχεδιαστεί σωστά.

  1. Δεν έχει πολλές λεπτομέρειες.
    Τα ισχυρά λογότυπα δεν είναι περίπλοκα. Εστιάζουν σε ένα βασικό χαρακτηριστικό. Όσο περισσότερα στοιχεία έχουν, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα είναι ότι θα προκαλέσει σύγχυση για το ακροατήριό τους.
  2. Δεν πρέπει να είναι στη μόδα.
    Ναι, το σήμα σας πρέπει να σχεδιάζεται για να αντέχει στο χρόνο και όχι να αλλάζει κάθε χρόνο ανάλογα με τη μόδα. Δεν είναι ρούχο.
  3. Δεν είναι αντιγραφή άλλου.
    Το να αντιγράψετε ένα σύμβολο από κάποιον άλλον, πέρα από λογοκλοπή, μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την εταιρεία σας και εν τέλει δεν σας διαφοροποιεί.

Ποιες κατηγορίες λογοτύπων υπάρχουν;

Παραθέτουμε τις βασικές κατηγορίες λογοτύπων διεθνών εταιρειών για να αντιληφθείτε ευκολότερα τις διακριτές διαφορές τους. Σημειώνεται πως τα ακόλουθα λογότυπα είναι σχεδιασμένα από εταιρείες του εξωτερικού.

  1. Εικονικό (Με σύμβολο)

    Τα λογότυπα σε αυτή τη κατηγορία έχουν σύμβολα λιτά αλλά έντονα. Καθαρές γραμμές, ένα βασικό σύμβολο και το όνομα. Συνήθως μπορούν να λειτουργήσουν αφαιρετικά ακόμα και χωρίς το όνομα της επιχείρησής ή με Responsive διάταξη.

  2. Λεκτικό

    Το όνομα αποτελεί και το σύμβολο του λογοτύπου. Εδώ οι γραμματοσειρές προσαρμόζονται και δημιουργούν το τελικό σήμα.

  3. Μονόγραμμα ή δίγραμμα

    Αποτελεί μια ενδιάμεση λύση στο εικονικό και το λεκτικό. Συνήθως επιλέγεται από επιχειρήσεις με μεγάλο ή δύσκολο κεντρικό τίτλο. Έτσι για λόγους συντομίας ένα ή δυο γράμματα, μετατρέπονται στο σύμβολο της επιχείρησης.

  4. Έμβλημα

    Το όνομα της επιχείρησης γίνεται σφραγίδα. Λειτουργεί ως μονάδα και αυτούσιο τοποθετείται σε κάθε εταιρική εφαρμογή.

  5. Χειρόγραφο

    Μια περισσότερο καλλιτεχνική προσέγγιση. Συνήθως χρησιμοποιείται για projects με προσωπική υπογραφή/στυλ.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.